je doelgroep bereiken met 
CONTENT MARKETING

Voordat een klant besluit om bij je te kopen, heeft hij al verschillende fasen in een beslissingsproces doorlopen. Elke fase is een kans om je product, dienst of bedrijf met relevante content onder de aandacht te brengen.

content marketing

Wat is content marketing?

Bij content marketing maak je content die aansluit op de verschillende stadia van de klantreis die jouw klanten doorlopen.

In het aankoopproces heeft iemand in elke fase behoefte aan andere informatie. Door op het juiste moment, de juiste informatie via het juiste medium aan te bieden vergroot je de kans dat jouw doelgroep bij jou een aankoop doet.

In eerste instantie is de klant onbewust van een behoefte. Er ontwikkelen nieuwe ideeën en er is behoefte aan inspiratie.

Daarna is er behoefte aan informatie om deze ideeën verder vorm te geven. De plannen worden concreter.

Zijn de ideeën omgezet tot een plan? Dan is er behoefte aan informatie om het plan om te zetten tot uitvoering.

Elke fase in dit beslissingsproces is een kans om je product, dienst of bedrijf met behulp van een relevant verhaal op het juiste moment aan potentiële klanten te presenteren.

Een voorbeeld uit de praktijk

Stel je verkoopt gordijnen.

Je adverteert in de lokale krant, je collectie staat op de website en je plaatst regelmatig een aanbieding op Facebook. Zo hoop je dat iemand jou belt wanneer hij of zij nieuwe gordijnen nodig heeft.

Maar wat als iemand op zoek is naar ‘iets voor de ramen’?

Dit kunnen gordijnen zijn maar ook luxaflex of houten jaloezieën. Dan zou het slim zijn om iemand die op zoek is naar raamdecoratie ervan te overtuigen dat gordijnen de beste keuze zijn.

Om aan te sluiten bij de informatiebehoefte van je doelgroep in de eerste fase van het beslissingsproces, schrijf je daarom een artikel over de voordelen van gordijnen ten opzichte van andere soorten raamdecoratie.

Vervolgens deel je dit via Pinterest (vaak gebruikt voor inspiratie op het gebied van interieur) en zorg je dat het artikel goed vindbaar is in Google met behulp van zoekmachine optimalisatie.

Uiteraard deel je alle nieuwe content ook via je eigen sociale media om zoveel mogelijk mensen te bereiken en je bedrijf nog een keer extra onder de aandacht te brengen.

Content als scherpschutter

Maar is dat allemaal niet heel erg ingewikkeld?

Dat ligt eraan. Waarschijnlijk doe je al wel iets aan marketing. Je plaatst een advertentie in de krant of schrijft een nieuwe pagina voor je website.

In plaats van het medium als uitgangspunt te kiezen (we hebben een advertentie nodig), kijk je waar je de klantreis verder kunt versterken met een krachtige uiting.

Zo verander je jouw content van hagel in een scherpschutter!

meer weten?
let’s talk!

Wil je ook betere content? Ik help je graag bij het neerzetten van een goede basis maar ook bij het schrijven van pakkende content.