Home | Op zoek naar een online marketeer?

Op zoek naar een online marketeer?

Ben je op zoek naar een freelance online marketeer? Op deze pagina leg ik uit wat een online marketeer doet, wanneer je kiest voor een allrounder en wanneer voor een specialist , hoe je een goeie online marketeer kiest en wat een freelance of interim online marketeer kost. Wil je weten waar de kansen liggen voor jouw website of webshop op het gebied van online marketing? Ik kom graag bij je langs voor een vrijblijvend oriënterend gesprek.

Wat doet een online marketeer?

Een online marketeer of internet marketeer is verantwoordelijk voor de online marketingactiviteiten in een organisatie. Dit betekent dat je een online marketeer kunt inzetten voor het schrijven van het online marketingplan, het (door)ontwikkelen van de website vanuit klantperspectief of het genereren van relevante bezoekers aan je website via verschillende online kanalen zoals e-mail, paid search, organic search of sociale media. Een goeie online marketeer weet daarnaast precies wat investeringen in verschillende online kanalen je opleveren door het maken van heldere online marketing rapportages.

Hoe kan een online marketeer mij helpen?

Wat een online marketeer voor jouw organisatie kan betekenen, hangt af op welk vlak je ondersteuning nodig hebt. Een goeie online marketeer kijkt daarom eerst met een brede blik hoe hij of zij de organisatie het beste kan helpen. Voordat je begint met het uitvoeren van online marketing activiteiten, is het belangrijk te beginnen met het in kaart brengen van de online kansen vanuit de klantreis of customer journey van de doelgroep van een organisatie. Effectieve online marketing start met het definiëren van online doelen en doelstellingen en een analyse welke online kanalen het beste passen bij het realiseren hiervan. Daarna ga je stap voor stap aan de slag met de uitvoering en optimalisatie van het online marketingplan. Denk hierbij aan de optimalisatie van online content om het gratis zoekverkeer te vergroten of een campagne via sociale media om bezoekers aan de website of het aantal leads of verkopen te vergroten.

Online marketing specialist of allrounder?

Het vakgebied van online marketeer heeft zich de afgelopen jaren razendsnel ontwikkeld. Hierdoor zijn er ook verschillende typen online marketeers ontstaan. Sommige online marketeers zijn allrounders en hebben een brede kennis van meerdere online kanalen. Andere online marketeers specialiseren zich en hebben diepgaande kennis van één online kanaal zoals Google Adwords, zoekmachineoptimalisatie, e-mailmarketing of sociale media. Welk type online marketeer bij jouw organisatie past, hangt af van de behoefte, het budget en via welke kanalen je jouw doelgroep bereikt.

Mijn brede ervaring met verschillende kanalen maakt mij bijvoorbeeld een echte allround online marketeer. Ik heb in de afgelopen 10 jaar in heel veel facetten van de online marketing ervaring opgedaan. Ik heb als online projectmanager websites ontwikkeld, content geoptimaliseerd voor zoekmachines, als online campagne manager gewerkt aan het genereren van bezoekers en online marketingplannen geschreven. Daarnaast heb ik mij de afgelopen 2 jaar ook gespecialiseerd in zoekmachineoptimalisatie.

Hoe kies je een online marketeer?

Heb je voor jezelf nog niet helemaal duidelijk welke kwaliteiten jouw ideale online marketeer heeft en wat hij of zij allemaal moet kunnen? Dan loont het soms om te starten met een freelance of interim online marketeer om het optimale profiel van de internet marketeer helder te krijgen. Gaandeweg krijg je dan meer inzicht wat de belangrijkste taken en werkzaamheden zijn waar de online marketeer in jouw organisatie verantwoordelijk voor is, hoeveel tijd dit kost en of je behoefte hebt aan een allrounder of een internet marketeer met specialistische kennis. Ik help graag om het ideale functieprofiel van de online marketeer voor jouw organisatie helder te krijgen.

Wat kost een freelance online marketeer

De kosten van een freelance online marketeer variëren enorm. De prijs per uur van een ZZP online marketeer begint meestal zo rond de € 65 euro per uur maar grotere online marketingbureaus rekenen voor een senior online marketeer al gauw zo’n € 120 euro per uur exclusief BTW. Een interim online marketeer is dus een flinke investering voor je bedrijf en moet dan ook voldoende opleveren. Wanneer je voor een langere periode samenwerkt met een online marketeer op ZZP-basis is het vaak mogelijk om een gunstigere prijs af te spreken waardoor het inhuren van een freelance online marketeer weer interessanter wordt ten opzichte van het direct in dienst nemen van een online marketeer.

Wil je mij als freelance online marketeer inhuren?

Ben je op zoek naar een freelance online marketeer of vraag je je af of een online marketeer van waarde kan zijn voor je organisatie? Ik heb een brede ervaring als online marketeer in grotere en MKB-bedrijven in verschillende branches, gericht op zowel consumentenmarkten als business-to-business. Je kunt mij inzetten voor het maken en uitvoeren van online marketingplannen, online campagnemanagement en zoekmachineoptimalisatie. Ik heb een Rotterdamse no-nonsense instelling en geef een open en eerlijk advies. Ik kom graag bij je langs voor een vrijblijvend oriënterend gesprek wat een online marketeer voor je organisatie zou kunnen betekenen. Ik ben te bereiken via het telefoonnummer 06 – 417 97 654 of via mirjam@webresults.nl.

Referenties online campagnemanagement

Maaike F.E. van Ruitenbeek | Sanoma

“Mirjam heeft mij zeer goed ondersteund met de opzet, monitoring en evaluatie van mijn online campagnes in haar rol als Online Campagnemanager. Ze is heel betrokken, stelt de juiste vragen, geeft zinvolle feedback, komt op voor onze belangen, komt altijd haar afspraken na en doet alles met volle aandacht.”