Home | Op zoek naar een online marketeer? | Contentmarketing

Contentmarketing

Wanneer ik met een ondernemer praat, krijg ik bijna altijd een bevlogen verhaal te horen.

  • Hoe het bedrijf verschil maakt in de markt.
  • Over de kennis, kunde en het enthousiasme van de medewerkers.
  • Bijzondere mijlpalen in de geschiedenis van het bedrijf.

Maar wanneer ik naar de website kijk, herken ik dit meestal niet terug. Het verhaal gaat over het product of de dienst en misschien nog wat informatie over service. Ik mis het enthousiasme, de bevlogenheid en daarmee het karakter van de organisatie.

En kijk ik naar de websites van drie concurrenten dan lijken het wel kopieën van elkaar. De content brengt het hart en de ziel van een organisatie niet over.

Maar hoe pak je dit aan?

Het fundament voor authentieke content

Wil je jouw doelgroep raken met persoonlijke en authentieke content? Begin dan met het beschrijven van de identiteit en het karakter van je merk of organisatie.

Wie ben je en wat doe je? Hoe omschrijf je in enkele steekwoorden de persoonlijkheid van jouw bedrijf? En hoe vertaal je dit in een merkpersoonlijkheid en –missie?

Misschien klinkt dit ingewikkeld maar in de praktijk zijn de antwoorden op deze vragen vaak heel logisch en dus snel gevonden. Maar het is zo’n belangrijk fundament voor authentieke content

De klantreis van jouw doelgroep

Voordat iemand besluit om iets te bij je te kopen of af te nemen, hebben ze waarschijnlijk al een hele klantreis afgelegd.

  • Ze zoeken met Google naar informatie
  • Ze vragen rond bij vrienden en familie
  • Ze lezen een artikel in een (online) magazine
  • Ze zien een banner op een website
  • Ze kijken een video op Youtube
  • Ze volgen bedrijven of groepen op Facebook of Instagram
  • Ze lezen een e-mail nieuwsbrief

Er bestaan zoveel kanalen om je doelgroep te bereiken!

En elk kanaal draagt weer op een andere manier bij in het beslissingsproces van jouw doelgroep en kun je op verschillende manieren inzetten om je klant te overtuigen bij jou te kopen.

Wanneer je het merkfundament en de klantreis van jouw doelgroep samenvoegt, ontstaat er een solide basis om content te creëren waar jouw doelgroep naar op zoek is.

Deze content draagt daardoor ook werkelijk bij aan de positionering en groei van je organisatie.

Wil je ook meer halen uit contentmarketing?

Zie je ook de kans in goede contentmarketing? Ik help je graag bij het neerzetten van een goede basis maar ook bij de uitvoering in content items met verschillende doelen en voor verschillende kanalen.

Samen bepalen we het fundament en bespreken we de klantreis. Dit is voor mij de basis om content voor verschillende kanalen verder uit te werken. Denk hierbij aan prikkelende posts voor sociale media met beeld of video of zoekmachine geoptimaliseerde of converterende landingspagina’s op je website.

Ik vertel je er graag meer over!